Ponad połowa polskiej młodzieży w wieku 15-18 lat ma za sobą inicjację nikotynową. To, czy problem ten przeminie niczym chwilowa moda wśród dzieci, czy pozostanie z nimi na stałe zależy w szczególności od prowadzonej wśród uczniów edukacji. Dzięki tej broszurze dzieci dowiedzą się nie tylko czym jest nikotynizm, jakie niesie za sobą konsekwencje, ale też co zyskają nie podążając ścieżką nałogu. Niniejszy materiał profilaktyczny uwzględnia najważniejsze informacje dotyczące szkodliwości papierosów oraz przybliża sposoby wyjścia z uzależnienia, dlatego będzie skutecznym elementem prowadzonych oddziaływań profilaktycznych w szkołach.
Broszura: Uzależnienie od nikotyny dla młodzieży
2,00 zł
Ponad połowa polskiej młodzieży w wieku 15-18 lat ma za sobą inicjację nikotynową. To, czy problem ten przeminie niczym chwilowa moda wśród dzieci, czy pozostanie z nimi na stałe zależy w szczególności od prowadzonej wśród uczniów edukacji. Dzięki tej broszurze dzieci dowiedzą się nie tylko czym jest nikotynizm, jakie niesie za sobą konsekwencje, ale też co zyskają nie podążając ścieżką nałogu. Niniejszy materiał profilaktyczny uwzględnia najważniejsze informacje dotyczące szkodliwości papierosów oraz przybliża sposoby wyjścia z uzależnienia, dlatego będzie skutecznym elementem prowadzonych oddziaływań profilaktycznych w szkołach.
2579 w magazynie
Podobne produkty
Plakat: Samobójstwo (Młodzież)
Problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży staje się coraz bardziej popularny, a w przeciągu minionych lat znacząco wzrasta odsetek młodych osób próbujących odebrać sobie życie. Plakat skierowany jest do młodych osób, a jego nadrzędnym celem jest przedstawienie odbiorcom konkretnych działań, które mogą podjąć w razie problemów emocjonalnych oraz w sytuacji,
gdy ktoś z ich środowiska potrzebuje pomocy. Plakat zawiera dane kontaktowe do specjalistycznych placówek pomocowych.
Plakat: Profilaktyka stosowania energy drinków (Młodzież)
Materiały kierowane do młodzieży, nastawione na promowanie zdrowego stylu życia poprzez eliminację energy drinków z codziennej diety. Przekaz opiera się na ukazaniu kontrastu pomiędzy krótkotrwałością efektu jaki uzyskuje się po zastosowaniu drinka a odległymi poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi wynikającymi z jego używania, jak np. nadciśnienie, cukrzyca. Odbiorcy pozyskują wiedzę na temat zdrowych alternatyw oraz źródeł poszukiwania pomocy i wsparcia, kiedy energy drinki stają się przedmiotem ich uzależnienia.
Plakat: Rekrutacja kandydatów do pełnienia roli rodzin zastępczych
Plakat promujący rodzicielstwo zastępcze. Kolorowa, energetyzująca grafika i osobiste hasło przykują uwagę odbiorców, skłonią do działania potencjalnych kandydatów do pełnienia funkcji rodziców zastępczych. Miejsce na personalizację danych pozwoli na precyzyjne określenie sposobu kontaktu z PCPR w celu zasięgnięcia szczegółowych informacji.
Plakat: Profilaktyka fast food w diecie
Materiały kierowane do młodzieży, nastawione na promowanie zdrowego stylu życia poprzez eliminację fast foodów z codziennej diety. Zawarty w ulotce przekaz opiera się o założenie, że „fast food” to nie tylko określenie rodzaju jedzenia, ale sposobu na życie- niewymagające, maksymalnie niezdrowe, i ultra krótkie, a ponadto naiwne, ponieważ fast foody wybierane są przez osoby padające ofiara prostych trików reklamowych. Rzeczowe argumenty na temat wpływu szybkiego i tłustego jedzenia na kondycję fizyczną mają przekonać młode osoby do zmiany stylu życia. Odbiorcy uzyskują wiedzę na temat prostych do przygotowania i jednocześnie zdrowych alternatyw jakie powinny znaleźć się w codziennym jadłospisie.
Broszura: Profilaktyka FAS dla dzieci i młodzieży
Broszura adresowana jest do dzieci i młodzieży. Głównym jej celem jest przedstawienie informacji i zwiększenie świadomości dotyczącej Płodowego Zespołu Alkoholowego, czyli FAS (skrót od ang. Fetal Alcohol Syndrome). Odbiorcom przedstawiony jest – bez zbędnego stygmatyzowania – „obraz” dziecka z FAS, fakty i mity na temat spożywania alkoholu w czasie ciąży, a także źródła, gdzie osoby z FAS mogą uzyskać pomoc. Czytelnicy zachęceni zostaną do odpowiedzialnego wypełniania przyszłej roli rodzica.
Plakat: Dopalacze są legalne. Mit! (Rodzice)
Broszura: Cyberprzemoc nie rani ciała lecz duszę (Młodzież)
Plakat: Doświadczasz albo dostrzegasz przemoc
Głównym przesłaniem przygotowanego materiału jest uświadomienie społeczeństwu, że nie możemy pozostawać obojętni wobec problemu przemocy. Plakat jest zaprojektowany w taki sposób, by można zagospodarować na nim miejsce na wklejenie plakietki informacyjnej z danymi konkretnej instytucji pomocowej (np. OPS-u), działającej na określonym obszarze.